پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4176
-
الف
+

تابلو «غار حرا» اثر حسن روح‌الامین رونمایی شد

نگاه‌خانه مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری میزبان یکی دیگر از آثار حسن روح‌الامین با عنوان «غار حرا» شد.

نگاه‌خانه مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری میزبان یکی دیگر از آثار حسن روح‌الامین با عنوان «غار حرا» شد.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، نگاه‌خانه مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری تاکنون میزبان آثار بسیاری از هنرمندان بزرگ و مشهور هنر انقلاب بوده است. هنرمندانی که گاه در کسوت استاد و گاهی نیز شاگردانی کوشا و موفق در هنر نقاشی، طراحی و نگارگری بوده‌اند. اما این‌بار نگاه‌خانه مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری میزبان آثار یکی از هنرمندان جوان، مشهور و توانای ایران به نام حسن روح‌الامین است. تابلو «غار حرا» یکی دیگر از آثار این هنرمند است که عصر امروز در حوزه هنری به نمایش گذاشته شد.

تابلو «غار حرا» در سال 1396 با تکنیک رنگ و روغن خلق شد. در این اثر شمایلی از پیامبر بزرگوار اسلام (ص) در مرکز مشاهده می‌شود که نور طلایی‌رنگ و شفافی از بالای سر ایشان به درون تابیده است. این تابش بر تاریکی درون غار غلبه کرده و فضای داخل آن را به طرز لطیف و ملایمی روشن کرده است؛ بیانی متفاوت در نشان دادن آغاز رسالت پیامبر (ص) و دعوت فرزندان آدم به مسیری تازه برای برانگیختن خِردهایی که در دام خرافه‌گرایی، شهوت‌پرستی و جهل‌پیشگی دفن شده بودند. این تابش سرآغازی است برای تولد عاطفه در قلب‌های خفته....

حسن روح‌الامین متولد 1364 در تهران و فارغ‌التحصیل رشته نقاشی در مقطع کارشناسی است. وی فعالیت خود را از سال 1382 با تصویرسازی آغاز کرد و در ادامه نیز با خلق آثار متعدد موفق به برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی در داخل و خارج از کشور در رشته‌های تصویرسازی و نقاشی شد. تدریس در دانشکده‌های هنر و داوری جشنواره‌های متعدد تجسمی از دیگر فعالیت‌هایی است که روح‌الامین در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است. آثار نقاشی او غالبا مضمونی مذهبی دارند. حسن روح الامین یکی از هفت نامزد چهره سال هنر انقلاب در سال 1396 بوده است.

علاقه‌مندان برای تماشای این اثر می‌توانند همه‌روزه به‌جز روزهای تعطیل به نگاه‌خانه مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ مراجعه کنند.

ه خ/ ص گ

نظر شما
ارسال نظر